DAVID YARROW

Příroda a umělecká fotografie

Pokud bych mohl přesvědčit alespoň několik lidí, aby na chvíli odložili svůj chytrý telefon a vzali do ruky digitální jednookou zrcadlovku, bylo by to skvělé.

Tipy týkající se fotografování

Podle mého názoru je pro fotografování nejdůležitějších následujících pět bodů a doporučuji každému začínajícímu fotografovi (amatérovi či profíkovi), aby tyto body uvážil vždy, když se pustí do nového projektu:

PRŮZKUM

Nestačí jen přijít na místo s fotoaparátem a myslet si, že tím vše začíná. Velkou zásluhu na skvělé fotografii má fáze průzkumu. Fotografovat mohu pouze 85 dní v roce. Po zbytek doby zkoumám země, lidi a divoká zvířata, která se chystám fotografovat. Průzkum nic nestojí. Můžete strávit hodiny a hodiny na Googlu nebo čtením knih, a tak plánovat a objevovat nové věci. Pro fotografování není nic důležitějšího, protože bez průzkumu hrozí, že drahocenný čas v lokaci strávíte fotografováním něčeho, co není důležité.

NEÚNAVNOST

Nejlepší fotografové jdou za svou ambicí neúnavně a nevzdávají se. Nezáleží na tom, jakou fotografii jste vyfotografovali včera. Soustřeďte se na to, co nafotíte zítra. Než jsem například v roce 2010 vyfotografoval velkého bílého žraloka v Kapském městě, trvalo mi to mnoho měsíců a ve skutečnosti jsem utratil o 1 000 liber více, než za kolik jsem snímek prodal. Přesto bych se nevzdal, dokud bych nevytvořil snímek určující směr mé kariéry, bez ohledu na to, jak dlouhý a únavný by tento proces byl. Tento snímek byl mou chvílí „Jerryho Maguira“, signálem změny v mé kariéře uměleckého fotografa. Jsem rád, že jsem se nevzdal (i když jsem utrpěl finanční ztrátu)!

VÝZNAM

Chci fotografovat věci, které jsou důležité. S ohledem na zmenšující se biologickou rozmanitost světa bylo moje zaměření na svět přírody vždy perspektivní a nabízelo možnost něco ovlivnit. Součástí mé práce je také pohybovat se v blízkosti lidí, kteří jsou důležití a kterými se mohu inspirovat. Je důležité zkoušet nové věci. Pokud navštívíte Glen Coe ve Skotsku a pořídíte snímek od říčky nádherného údolí, nezáleží na tom, jak neuvěřitelný bude obraz krajiny – budete mít problém, že tato scenérie byla focena již tolikrát. I když je nádherná, musíte se zamyslet, zda tvoříte něco nového a významného.

JEDNODUCHOST

Žijeme rušné a složité životy, takže je někdy příjemné věci si zjednodušit a zredukovat. A to je důvod, proč používám černobílou fotografii. Pokud fotografujete někoho barevně, vidíte jeho oděv nebo pozadí za ním, ale pokud ho fotografujete černobíle, vidíte jeho duši. Pokud budete mít jasnou představu o svém postoji a záměru, nebudou vaše fotografie jen dobré, ale přímo skvělé.

VZORY

V tvůrčích odvětvích, jako je fotografování, musíte mít hrdiny nebo lidí, kterým se chcete podobat. Po celý život jsem vzhlížel k tvůrcům filmů, jako je Steven Spielberg, Clint Eastwood a Ridley Scott. Sledování filmů umožňuje pochopit jazyk světla a kompozice a vidět, jak tyto faktory spolupracují na záběru. Sledujte své hrdiny a staňte se učencem historie fotografie – proč byl daný fotograf významný, čím se lišil od ostatních?

A poslední věc – nezapomeňte, že širokoúhlý objektiv mnohdy nabízí nejlepší a nejpůsobivější vyobrazení děje. A tím se vracíme k jednoduchosti – zachovejte jednoduchost, bezprostřednost a pozornost, protože změní dobré fotografie na skvělé.

Poznejte ostatní ambasadory značky Nikon