Seznamte se s objekty

Seznamte se předem s fotografovanými zvířecími druhy – jejich zvyky a osobitostí. Znalost zvyků zvířete může znamenat rozdíl mezi zachycením ptáka v okamžiku, kdy zachytává svou kořist, a pouhým pozorováním jeho letu okolo vás. Věnujte dostatek času pobytu v terénu, zkoumejte a buďte trpěliví. Hlubší znalost fotografovaných zvířat v přírodě vám zajistí, že nikdy nezmeškáte rozhodující okamžiky.

Mějte respekt k přírodě

V oblasti fotografování zvířat v přírodě existují určitá nepsaná pravidla, ale klíčem je respekt. Udržujte dostatečnou vzdálenost, buďte v bezpečí a podstupujte pouze kalkulovaná rizika. Vždy je dobré vyhnout se sezóně páření a nikdy se nedostat mezi matku a dítě.

Splyňte s prostředím

Je důležité, abyste zvířata v přírodě nerušili, proto je nezbytné používat fotoaparát s režimem tiché expozice. Ten vám umožní splynout s prostředím a získat více organické snímky zvířat v jejich přirozených prostředích.

Využívejte výhod okolního prostředí

Jedním z nejužitečnějších nástrojů, které máte k dispozici, je slunce. Proto jej využívejte. Sám fotografuji nejraději na začátku a konci dne – v době, kterou fotografové přírody nazývají „zlatá hodina“. Jde o časový úsek krátce po východu a těsně před západem slunce. Tyto časové úseky se často shodují se zvýšenou aktivitou zvířat, takže určitě získáte skvělé snímky.

Buďte trpěliví

Příroda může být nepředvídatelná a často není na vaší straně. Fotografie zvířat v přírodě vyžaduje velkou dávku štěstí. Pokud bez ohledu na váš průzkum není zvíře tam, kde si myslíte, že bude, nemůžete jej fotografovat. Nenechte se tím zastavit. Dopřejte si přestávku a znovu si promyslete úhel, pracujte s tím, co je aktuálně k dispozici, nebo se vraťte zítra a zkuste to znovu.

Pečlivě vybírejte vybavení

Věnujte pozornost pečlivému výběru objektivů. Myslete na to, jak blízko se budete potřebovat dostat k objektu. Čím delší je ohnisková vzdálenost, tím více si můžete objekt přiblížit. Mějte u sebe více objektivů, protože nikdy nevíte, jaký objektiv bude nejvhodnější v neočekávaném okamžiku.