Nemějte strach se zapojit

Ponořte se do toho. Dostaňte se co nejblíže k akci, abyste zachytili oči fotografovaného objektu. To umožní divákovi nahlédnout do momentálního myšlení či pocitů objektů a vyvolá u vaší fotografie mnohem silnější emocionální reakci.

Začněte ve své komfortní zóně

Fotografovat začněte něco, pro co máte slabost - to vám pomůže přirozeně rozvíjet své schopnosti. U sportovní fotografie vždy jde o to, vystihnout správný okamžik dřív, než nastane. Když jsem byl mladší, hrál jsem hokej, takže jsem se vyznal v průběhu a technice hry. Díky tomu jsem dokázal rychle reagovat.

Inspirace je všude

Inspiraci si berte ze všeho, co kolem vás je – z filmů, obrazů, časopisů. Otevřenost nápadům povzbudí vaši kreativitu. To je nakonec to, čím se vaše fotografie budou odlišovat od ostatních.

Buďte odhodlaní

Porvěte se o ten pravý dokonalý záběr bez ohledu na překážky; mohl by to být snímek, který vám změní život. U fotografování jde o odhodlání stejně tak jako o talent. Pokud jde o mě, mám jasnou vizi, co chci, a nepřestanu, dokud toho nedosáhnu.

Čím rychleji, tím lépe

U sportovní fotografie se dostaňte co nejblíže k objektu a zůstaňte ve střehu. Zkuste se dostat blíž než kdokoliv jiný. Když jste připraveni, potřebujete fotoaparát, který dokáže snímek přesně zachytit. Já jako hlavní fotoaparát používám Nikon D5; jeho rychlé automatické zaostřování a vysoká hodnota ISO přináší sportovním fotografům řadu možností.

Nastavení je klíčové

První věc, na kterou se dívám, je pozadí a osvětlení, i když je objekt zaostřen a pozadí rozmazané. Bez dobrého nastavení nebude objekt nikdy vypadat dobře, i kdybyste se snažili sebevíc.