Nikon Imaging | Česká republika | Europe

Použití vestavěného připojení Wi-Fi fotoaparátů Nikon

Průvodce krok za krokem

Vybrané digitální jednooké zrcadlovky Nikon a fotoaparáty COOLPIX jsou vybaveny vestavěným připojením Wi-Fi®, takže umožňují bezproblémově přenášet snímky z fotoaparátu s připojením Wi-Fi do kompatibilního chytrého telefonu nebo tabletu pro snadné sdílení. A skvělou vlastností fotoaparátů Nikon vybavených připojením Wi-Fi je, že není nutný Wi-Fi hotspot. Spojení mezi sebou přímo navážou fotoaparát a chytré zařízení.

Přestože váš chytrý telefon pravděpodobně umožňuje fotografovat, digitální fotoaparát Nikon vám poskytne kvalitnější snímky. Důvodem je, že digitální fotoaparáty využívají větší obrazové snímače a výkonnější systémy zpracování obrazu. Obrazový snímač fotoaparátu je určen pro dosažení vyššího rozlišení, většího dynamického rozsahu a možnosti fotografovat za nízké hladiny osvětlení s využitím vysokých citlivostí ISO – to vše pro získání vysoce kvalitních snímků. Digitální fotoaparáty Nikon rovněž využívají vynikající objektivy NIKKOR, stejně jako mnoho funkcí a příslušenství pro tvůrčí fotografickou práci.

Snímky lze přenášet do kompatibilního chytrého zařízení s nainstalovanou aplikací Nikon Wireless Mobile Utility (WMU). Tato aplikace je k dispozici zdarma a lze ji stáhnout z internetových obchodů iTunes Online Store® a Google Play™ Store pro zařízení Android™.

Váš fotoaparát s vysokým rozlišením vytváří velké soubory, a pokud plánujete odesílání snímků do chytrého zařízení s využitím připojení Wi-Fi, pravděpodobně nebudete chtít fotografovat s využitím maximálního rozlišení fotoaparátu. Důvodem je, že s velikostí obrazových souborů narůstá i doba jejich přenosu z fotoaparátu do zařízení, takže se doporučuje používat soubory JPEG namísto souborů NEF. Nastavení JPEG Jemný/Velký (L) rovněž poskytne větší soubory než nastavení JPEG Základní/Střední (M) nebo Malý (S). Pokud pořizujete snímky, které budou zobrazovány pouze digitálně, můžete ještě nastavit fotoaparát, aby používal menší velikosti souborů.

Ti, kteří chtějí fotografovat s využitím vyšších rozlišení dostupných ve fotoaparátu, mohou nastavit aplikaci tak, aby přenášela soubory v doporučené velikosti nebo ještě menší velikosti obrazu VGA, přičemž snímky s vysokým rozlišením jsou zaznamenávány na paměťovou kartu. Tato nastavení lze zpřístupnit pomocí menu nastavení v aplikaci.

Dálkové ovládání

Jako dálkové ovládání pro pořizování snímků můžete použít chytré zařízení – to vám dovolí být přítomni na snímcích společně s ostatními objekty nebo umístit fotoaparát na místo vhodné pro fotografování divokých zvířat a spouštět závěrku ze vzdáleného místa. Ale to, co je skutečně zábavné, je fakt, že na svém chytrém zařízení vidíte stejný obraz jako fotoaparát – to vám umožní pořídit snímek přesně v okamžiku, který si zvolíte. (Informace o tom, jestli váš fotoaparát tuto funkci umožňuje, naleznete v návodu k obsluze fotoaparátu.)

S využitím digitálních fotoaparátů Nikon s vestavěným připojením Wi-Fi je snadné sdílet statické snímky s rodinou a přáteli. Digitální jednooké zrcadlovky Nikon umožňují sdílet rovněž videosekvence.

Použití kompatibilního fotoaparátu s vestavěným připojením Wi-Fi

Abyste mohli použít funkci Wi-Fi fotoaparátů Nikon s vestavěným připojením Wi-Fi, musíte si stáhnout zdarma dostupnou aplikaci „Wireless Mobile Utility“.

Aby byla menu Wi-Fi plně přístupná, musí být ve fotoaparátu vložena paměťová karta.

Použití zařízení Android™

Uživatelé vybavení zařízeními s operačním systémem Android™ si mohou stáhnout aplikaci z obchodu Google Play™ Store a nainstalovat ji v zařízení Android™.

Použití zařízení Apple™

Uživatelé vybavení zařízeními s operačním systémem iOS si mohou stáhnout aplikaci z obchodu iTunes Online Store®.

Existují tři různé způsoby, pomocí kterých se může uživatel zařízení s operačním systémem Android připojit ke kompatibilnímu fotoaparátu, a pouze jeden způsob, pomocí kterého může uživatel zařízení s operačním systémem iOS propojit fotoaparát s chytrým zařízením.  Následující pokyny mohou využít uživatelé zařízení s operačním systémem Android™ i iOS – jde o připojení výběrem sítě Wi-Fi fotoaparátu, tj. SSID, na chytrém zařízení. Připojení tímto způsobem je nejrychlejší a nejjednodušší, protože jde o nekódované připojení.

Uživatelé zařízení s operačním systémem Android™ mají rovněž možnost připojit se pomocí tlačítka WPS (Wi-Fi Protected Setup), za předpokladu, že jejich chytré zařízení podporuje tlačítko WPS, nebo pomocí WPS (Wi-Fi Protected Setup) se zadáním kódu PIN. Pokyny krok za krokem pro nastavení těchto typů připojení viz návod k obsluze fotoaparátu.

Nyní lze přistupovat k fotoaparátu prostřednictvím aplikace. Po výběru možnosti „Dálkově ovládané fotografování“ v aplikaci se automaticky spustí živý náhled, který vám umožní vidět na chytrém zařízení to, co vidí fotoaparát.

Propojení kompatibilního fotoaparátu s chytrým zařízením

1. Povolte vestavěné připojení Wi-Fi ve fotoaparátu. Novější modely budou vybaveny externím tlačítkem Wi-Fi (u starších modelů vyberte Wi-Fi v menu nastavení).

2. Přejděte do nastavení Wi-Fi chytrého zařízení a vyberte fotoaparát v seznamu sítí zobrazených chytrým zařízením. Název začíná jménem Nikon, které následuje řetězec písmen a číslic. V případě zařízení s operačním systémem Android se po výchozím vytvoření tohoto síťového připojení zařízení automaticky připojí při zapnutí připojení Wi-Fi fotoaparátu. V případě uživatelů zařízení s operačním systémem iOS je třeba provést tento krok pokaždé, když chcete použít bezdrátovou funkci fotoaparátu Nikon s chytrým telefonem.

3. V chytrém zařízení spusťte aplikaci Wireless Mobile Utility.

Propojení kompatibilního zařízení Android™ a fotoaparátu Nikon kompatibilního s technologií NFC

Uživatelé s chytrým telefonem s operačním systémem Android verze 4.0 nebo vyšší a fotoaparátem Nikon kompatibilním s technologií NFC mohou použít k propojení fotoaparátu Nikon s chytrým telefonem a spuštění aplikace rovněž technologii NFC (Near Field Communication).

Uskutečnit to lze jednoduchým umístěním značky N mark na fotoaparátu vedle chytrého telefonu s operačním systémem Android; obě zařízení se propojí a spustí se aplikace Wireless Mobile Utility. Nyní lze prohlížet snímky nebo fotografovat.